فلزیاب طلایاب گنج یاب
گنج یابی

کشف آثار باستانی 7000 ساله مصر

کشف آثار باستانی 7000 ساله مصر | باستان‌ شناسان اخیرا موفق به کشف بقایای یک شهر و گورستان تاریخی و ۷۰۰۰ سال در مناطق جنوبی این کشور شده‌اند که قدمت آن به اولین سلسله پادشاهی در این کشور باز میگردد کشفی که میتواند در این شرایط موهبتی برای اوضاع ناخوشایند گردشگری دراین کشور شمال آفریقا باشد.

مکان هایی که کشف آثار باستانی 7000 ساله مصر در آنجا صورت گرفته عبارتند از :

  • کشور مصر به لطف گنجینه‌ های باستانی، خود یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان بود، اما از سال ۲۰۱۱ و آغاز نا آرامی‌ های عمومی در اعتراض به حکومت دیکتاتوری در این کشور و متعاقب آن کودتای سال ۲۰۱۳ و همچنین چندین حادثه تروریستی هوایی با مشکلات فراوانی در حذب گردشگ خارجی مواجه شده است.
  • این کشف جدید باستانی که در شهر سوهاج در جنوب مصر و در نزدیکی رود نیل قرار دارد و اندازه گورهای یافت شده در این منطقه از گورهای باستانی در شهر ابیدوس مصر نیز بزرگتر است که حاکی از اهمیت و مرتبه بالای اجتماعی افراد دفن شده در آنجاست.
  • باستان شناسان تاکنون علاوه بر کشف ۱۵ گور باستانی، چندین کلبه، کوزه و ابزار آهنی را از زیر خاک بیرون کشیده‌ اند.
  • در سال ۲۰۱۰ میلادی در مجموع ۱۴.۷ میلیون گردشگر از مصر دیدن کردند و ۱۳ میلیارد دلار برای این کشور آفریقایی به ارمغان آوردند، اما شمار گردشگران با سیر نزولی در سال ۲۰۱۵ به ۹.۳ میلیون نفر و درآمدهای حاصل از گردشگری به ۶.۱ میلیارد دلار کاهش یافت.
  • در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ در مجموع تنها ۱.۲ میلیون گردشگر خارجی به مصر سفر کردند که در مقایسه با آمار ۲.۲ میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته نزول قابل ملاحظه‌ ای داشته است.

از تخریب آثار باستانی جدا خودداری فرمایید!

خیلی از مواقع انسانهایی که علامتی را پیدا میکنند برای اینکه دیگران آن را نبینند و دستشان به گنج نرسد، دست به از تخریب آثار باستانی و از بین بردن آن میزنند گاهی نیز صاحبان اراضی به دلیل خسته شدن از رفت و آمد گنج پژوهان دست به تخریب علایم میزنند مورد قابل توجه دیگر این است که برخی از انسانها بخصوص کسانی که در روستاها زندگی میکنند گاهی سنگها و ستونهای سالمی را که در خرابه های یک منطقه باستانی نزدیک محل سکونت خود پیدا میکنند از جای خود برداشته و به خانه می برند و در ساختن دیوار از آنها استفاده میکنند.

اگر تکه سنگی که با خود برداشته اند شکل دلخواه آنها را نداشته باشد نیز آنرا در اندازه و شکلی که میخواهند تراش داده و می شکنند در هر حالت انجام چنین کارهایی اصلا درست نمیباشد این کار نه به کسی که نشانه ای را دیده و از بین برده و نه به دیگران فایده ای نمی رساند در این رابطه حقیقت دیگری وجود دارد که فکر میکنیم بیان آن در اینجا می تواند مفید واقع گردد.

برخی از اقلیتهایی که اجدادشان در بسیاری از جاهای ایران اقامت داشته و پس از خیانت به مردم ایران از این سرزمین تبعید شده اند، برای اینکه مکان پولهای اجدادشان پیدا نشود دست به تخریب نشانه های موجود در خاک کشورمان می زنند گاهی نیز این بیگانگان برای تخریب سمبل ها و نشانه های مربوط به دفینه ها و گنجینه ها اشخاصی از میان هموطنان خودمان را اجیر میکنند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های طلایاب و گنجیاب میتوانید
به سایت خرید دستگاه فلزیاب مراجعه نمائید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا